Dzień dobry,
poniżej w szybkim skrócie przedstawiam uruchomienie silnika Honda z rodziny GX, czyli wszystkich popularnych i znanych z legendarnej wręcz trwałości silników Honda GX 100, GX 120, GX 160, GX 200, GX 270, GX 390.
Na początek bardzo ważna uwaga – fabrycznie nowy silnik nie jest zalany olejem. Inaczej mówiąc nie ma oleju w misce olejowej.Nie daj się zwieść bardzo niewielkiej ilości oleju konserwacyjnego. Uruchomienie silnika rozpocznij od wlania oleju silnikowego.
I jeszcze jedna uwaga – jeśli po lekturze niniejszego opracowania masz lekki niedosyt wiedzy – wkrótce opublikuję wersję rozszerzoną.
Miłej lektury 🙂
Uruchomienie silnika Honda GX – 13 kroków
1. Widok i opis od strony rozrusznika
2. Widok i opis od strony wyjścia wału
3. Widok od i opis włącznika zapłonu
4. Olej silnikowy – uzupełnienie
5. Włącznik zapłonu
6. Kranik paliwa, ssanie
7. Rozrusznik
8. Półssanie – włączenie
9. Wyłączenie ssania
10. Zwiększenie obrotów
11. Zmniejszenie obrotów
12. Wyłączenie silnika
13. Dopływ paliwa – zamknięcie
Silnik Honda GX – widok i opis od strony rozrusznika
———————————————————- powrót do spisu treści
Silnik Honda GX – widok i opis od strony wyjścia wału silnika
———————————————————- powrót do spisu treści
Silnik Honda GX – widok od włącznika zapłonu
———————————————————- powrót do spisu treści
Silnik Honda GX – olej silnikowy – uzupełnienie
Olej wymieniaj co 40 godz pracy. Nowy silnik w pierwszych godzinach pracy dociera się – daj silnikowi w tym okresie komfort pracy na świeżym, czystym oleju – wymień olej po 2 , po 5 i po 10 godz. pracy. Potem – co 40 godz.
———————————————————- powrót do spisu treści
Silnik Honda GX – włącznik zapłonu
———————————————————- powrót do spisu treści
Silnik Honda GX – kranik paliwa, ssanie
———————————————————- powrót do spisu treści
Silnik Honda GX – start silnika
Napnij linkę rozrusznika do wyczuwalnego oporu i energicznie pociągnij. Po uruchomieniu silnika pozwól na powolne zwinięcie się linki na kole linowym rozrusznika.
———————————————————- powrót do spisu treści
Silnik Honda GX – półssanie
Utrzymuj silnik w pracy na półssaniu tylko tyle ile jest to potrzebne. Zbyt szybkie wyłączenie powoduje przygasanie silnika, zbyt wolne – ciężką pracę (przyduszanie).
———————————————————- powrót do spisu treści
Silnik Honda GX – wyłączenie ssania
———————————————————- powrót do spisu treści
Silnik Honda GX – zwiększenie obrotów
Jeżeli pracujesz maszyną ze sprzęgłem (zagęszczarka, ubijak) – wprowadź silnik na wysokie obroty zdecydowanym ruchem. Nie trzymaj maszyny w trybie pracy na półsprzęgle.
Jeżeli masz maszynę z napędem za pośrednictwem pasków klinowych (wertykulator) – unieś przednie koła maszyny lekko w górę, wprowadź silnik na ok. 30 % mocy – teraz włącz napęd na narzędzie robocze, wprowadź silnik na wysokie obroty i płynnie rozpocznij pracę. Jeżeli masz przeniesienie napędu przez paski klinowe na sztywno – postępuj w ten sam sposób.
———————————————————- powrót do spisu treści
Silnik Honda GX – zmniejszenie obrotów
Po pracy pozwól silnikowi na chwilę pracy bez obciążenia. Zamknij paliwo, wyłącz zapłon.
———————————————————- powrót do spisu treści
Silnik Honda GX – wyłączenie silnika
———————————————————- powrót do spisu treści
Silnik Honda GX – zamknięcie dopływu paliwa
Koniecznie zamykaj paliwo po każdej pracy.
———————————————————- powrót do spisu treści
Bardzo długiego i bezproblemowego okresu eksploatacji życzę 🙂
Mam nadzieję, że moje wyjaśnienia są pomocne. Jeśli tak – skomentuj. Jeśli nie – powiedz czego Ci brakuje – czyli – skomentuj proszę.
Oczywiście zapraszam do naszego sklepu: http://sklep.grizli.pl/ – jeżeli znajdujesz coś dla siebie – napisz – zaoferujemy bardziej interesujące ceny.
Zapraszam też na naszą stronę: http://grizli.pl/