Koshin – obsługa pompy STH 80T

Pompa STH 80T – dobre dane techniczne

Ideą przewodnią wpisu jest przybliżenie treści, które kryją się pod tytułem wpisu: Koshin – obsługa pompy STH 80T , ale na początek krótkie wprowadzenie.
Zakup pompy Koshin STH 80T to bardzo dobry wybór – wydajność 900 l/min, średnica zanieczyszczeń do 9 mm, wysokość podnoszenia 26 mb, a zasysania 8 mb. Króćce – ssawny i tłoczny – o śr. 3”. Pompę napędza silnik Honda GX 160. Całości dopełnia wysoka jakość wykonania, odporność na trudne warunki użytkowania oraz atrakcyjna cena.

Pompa Koshin STH 80T – pompa do wody szlamowej

Koshin – obsługa pompy STH 80T  – wprowadzenie

Każda pompa, nawet najbardziej doskonała wymaga minimum dbałości i poprawnej obsługi. Pompa składa się z dwóch podstawowych elementów: bloku pompowego oraz silnika. W pierwszej kolejności omówię poprawna obsługę silnika.

Pompę Koshin STH 80X napędza silnik Honda GX 160

Fabrycznie nowa pompa nie jest przygotowana do pracy – silnik jest bez oleju silnikowego, w zbiorniku nie ma paliwa. Stosować paliwo bezołowiowe 95 oktan.
Uwaga – przed uruchomieniem silnika wlać olej silnikowy!
Olej silnikowy – 10W/30 – pracuje w szerokim zakresie temperatur, na bardzo niskie temperatury stosować olej 5W/30. Doradzam wymianę oleju po każdych 40 godz. pracy, a w okresie docierania silnika wymianę w krótkich przedziałach czasowych po 2, po 5 i 10 godz pracy. Pojemność miski olejowej ok. 0.6. l. Właściwy poziom oleju – przy silniku stojącym w poziomie – do krawędzi gwintu wlewu oleju. Zalecam częstą kontrolę i utrzymywanie stanu oleju na maksymalnym poziomie. Na foto poniżej zielona kreska wskazuje właściwy poziom oleju.

 Silnik Honda GX 160 – na fotografii zaznaczony poprawny poziom oleju

Silnik Honda GX 160 – zasady eksploatacji

Wszystkie silniki serii GX przeznaczone są do profesjonalnych zastosowań. Przy zachowaniu podstawowych zasad poprawnej eksploatacji silniki osiągają żywotność powyżej 2 tys. godz.

 Silnik Honda GX 160 napędza pompę Koshin STH 80X

Bezwzględnie czysty filtr powietrza – w zależności od zanieczyszczenia środowiska w jakim pracuje silnik, filtr powietrza może wymagać czyszczenia nawet kilka razy dziennie! Nieprzeciążanie silnika ponad dopuszczalną normę Niedopuszczane jest przetrzymywanie silnika na ssaniu ponad okres niezbędny do wstępnego rozgrzania zimnego silnika (ok 5-20 sek).Dopilnowanie sprawności technicznej silnika w tym elementów zewnętrznych (sprawny filtr powietrza, sprawne sprężyny regulatora obrotów, nieuszkodzona dźwignia obrotów (wygięty opornik dźwigni ma wpływ na pracę silnika na znacznie zawyżonych obrotach). Na zdjęciu poniżej opornik dźwigni gazu zaznaczony strzałką.

Honda GX 160 – opornik dźwigni gazu

Koshin – obsługa pompy STH 80T   –  zasady eksploatacji

Korpus pompy przed jej uruchomieniem musi być zalany wodą. Uwaga – zasysanie wody bez uprzedniego zalania korpusu pompy skutkuje zniszczeniem uszczelnienia pomiędzy korpusem pompy, a silnikiem!

Koshin STH 80X – zalanie korpusu pompy wodą

Połączenie węża ssawnego z pompą musi być szczelne

 Koshin STH 80X – podłączenie węża ssawnego do pompy

Węże (ssący i tłoczny) nie mogą być załamane i poskręcane. Węże muszą być zabezpieczone przed zgnieceniem ponieważ nawet krótkotrwałe przygniecenie węża np. najechanie samochodem może spowodować zniszczenie pompy!

Koshin STH 80X  - widok na wąż ssawny

Po pracy spuścić wodę oczyścić (przepłukać) korpus pompy

Pompa Koshin STH 80X – spuszczenie wody z korpusu pompy

Koshin – obsługa pompy STH 80T  – uwagi końcowe

Praca bez oleju silnikowego lub z niedostateczną ilością oleju może doprowadzić do przedwczesnego, nieodwracalnego zniszczenia lub uszkodzenia silnika
Praca z zanieczyszczonym filtrem powietrza i/lub z niskiej jakości paliwem, lub paliwem przeterminowanym może doprowadzić do znacznego spadku mocy silnika oraz do przedwczesnego zużycia silnika
Uruchomianie pompy „na sucho” (bez wody w korpusie pompy) grozi uszkodzeniem uszczelnienia pomiędzy korpusem pompy, a silnikiem.
Konieczne jest, aby po pracy spuścić wodę i opłukać (oczyścić) korpus pompy.

 Pompa Koshin STH 80X w pracy

 Koshin – instrukcja

Mam nadzieję, że po lekturze wpisu hasło: Koshin – obsługa pompy STH 80T  staje się w pełni zrozumiałe.
Uwaga: powyższe opracowania mają charakter poglądowy i nie zwalniają z obowiązku zapoznania się z zaleceniami zawartymi w instrukcji obsługi – szczególnie z zakresu bhp. W zakresie poprawnej obsługi pompy zapisy w fabrycznej instrukcji obsługi są wiodące.

Pompy Koshin STH 80X

Zapraszam również do lektury wpisu na tym blogu – Pompa Honda uruchomienie. Zapraszam bardzo do odwiedzenia naszego sklepu, pompy Koshin znajdują się pod tym linkiem – sklep Grizli pompy Koshin

Dziękuję za uwagę i zapraszam do naszej firmy.
Jan Głuszczuk Olsztyn dn. 18.10.2014 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Wymagane pole